Cabinet Individual de Psihologie - Rotaru Ana-Maria

Cabinet de psihologie RUP 1AR5261

Str. Ion. C. Bratianu, Arad Arad Repere: nr. 5, in apropiere de Vand si Cumpar Cartier: Podgoria Zona Geografica: Nord
Luni - Vineri 09:00 - 19:00 Pret per sedinta in lei: 0

Psiholog Ana-Maria Rotaru RUP 15134 0723582085 rotaruana_m@yahoo.com

http://www.e-motii.ro

Vizualizari: 1222 incepand cu 1 August 2018

Prezentare

CE ESTE TERAPIA COGNITIV - COMPORTAMENTALA

?Terapia cognitiv comportamentala este una dintre pu?inele forme de psihoterapie care a fost testată stiintific si s-a dovedit a fi eficientă in sute de studii clinice pentru multe afectiuni diferite.

Spre deosebire de alte forme de psihoterapie, terapia cognitivă este de obicei mai mult axată pe prezent (problema pe care o are clientul, aici si acum), limitată in durata si orientata spre rezolvare de probleme.

In plus clientii învată in terapie abilitati specifice pe care le pot folosi pentru tot restul vietii lor.

Aceste abilitati implica identificarea de gândite distorsionată, modificata credintelor, relationarea cu oamenii in moduri diferite si schimbarea comportamentelor.

În contrast cu alte forme de psihoterapie, psihoterapia cognitiv comportamentala este o forma de terapie care are o abordare axata pe solutii la tratament. Aici si acum.
Orientata spre rezolvarea problemelor si abilitati de învătare.

Scopul terapiei cognitiv comportamentale este de a ajuta oamenii sa se faca bine si sa rămână bine, iar eficacitatea sa, a fost demonstrata in mii de studii clinice.

In terapia cognitiv comportamentala, terapeutul si clientul lucreaza impreuna ca o echipa pentru a identifica si a rezolva problemele.

Terapeutii ajuta clientii sa depăsească dificultătile prin schimbarea modului lor de gândire, de comportament si răspunsurile emotionale.

CARE ESTE TEORIA DIN SPATELE TERAPIEI COGNITIV - COMPORTAMENTALE

Fiecare persoana percepe altfel situatiile

Terapia cognitiv comportamentala se bazează pe modelul cognitiv: modul in care noi percepem situatiile influentează modul in care ne simtim emotional.

De exemplu, o persoana care citeste aceste informatii poate crede, "wow! Aceasta informatie suna bine, este ceea ce am cautat mereu" si se simte fericit.

O alta persoana care citeste aceste informatii poate crede, " Ei bine, acest lucru suna bine, dar nu cred ca sunt capabil sa fac asta." Aceasta persoana se simte trista si descurajata.

Fiecare persoana percepe altfel situatiile

Centrul universului tau esti tu, cea mai importanta persoana din viata ta esti tu, daca tu nu te simti bine nu vei putea fi cea mai buna versiune a ta pentru a avea o viata frumoasa si cu sens. Atunci cand tu te simti bine si cei din jurul tau se simt bine.
Nu te neglija pe tine.


In concluzie nu situatia este cea care afectează in mod direct modul in care oamenii se simt emotional ci mai degrabă gândurile lor in si despre acea situatie.

Atunci cand oamenii sunt intr-o situatie stresanta, perspectiva lor ( asupra situatiei ) este adesea eronata, si gândurile lor pot fi adesea nerealiste, false, irationale.

Terapia cognitiv comportamentala ajută oamenii să identifice gândurile care le provoacă stres si emotii negative si sa evalueze cat de realiste sunt aceste gânduri.

Apoi ei învată cum sa schimbe acest mod de gândire distorsionat, nerealist. Cand avem o gândire mai realista asupra situatiilor cu care ne confruntam ne simtim mai bine emotional.

Accentul se pune in mod constant pe rezolvarea de probleme si initierea schimbărilor de comportament.

Gândurile fie pozitive sau negative produc sentimente pozitive sau negative care duc la comportamente fie negative sau pozitive.

COMPONENTE ESENtIALE IN TRATAMENT

O altă parte importantă a fiecărei sedinte de terapie este de a ajuta pacientii să răspundă la idei inexacte sau inutile.

Întrebarea de bază pe care o adresez unui client care raportează o situatie stresanta, o emotie negativă sau un comportament disfunctional este: " ce iti trece prin minte chiar acum?" sau " la ce te gandesti in acest moment?".
(Odata ce au invatat aceasta tehnica si clientii isi pot pune aceasta întrebare in afara sedintelor de terapie in momentul in care experimentează trăiri negative, emotii negative, comportament disfunctional/negativ, pentru a reusi sa identifice la ce anume se gandesc cand se simt intr-un anume fel, de cele mai multe ori atunci cand se simt rau.)

Odata ce am ajutat clientii sa isi identifice gândurile disfunctionale si irationale, ii ajutam sa dezvolte un punct de vedere mai adaptativ si precis asupra situatiei in special ajutându-i sa examineze validitatea gândurilor ( cat sunt de valabile, adevărate, rationale gândurile, referitor la o situatie data, care crează disconfort) si utilitatea gândurilor lui negative si irationale.

De asemenea ii ajutam sa proiecteze experimente comportamentale pentru a testa acurate?ea ( exactitatea) predic?iilor lor.


Cum puteti sa va folositi la maxim de terapie:

- in primul rand cereti terapeutului sa va ofere mai multe surse de informare asupra terapiei cognitiv comportamentale, cărti, bloguri, site-uri, etc.
- In al doilea rand sa va pregătiti înaintea următoarei întâlniri/ sedinte:
- va gânditi la ce ati invatat in sedinta anterioară si notati ceea ce doriti sa discutati la sedinta următoare
- o a treia modalitatea de a maximiza terapia este sa va asigurati ca integrati terapia si ceea ce învătati in sedintele de terapie, in viata de zi cu zi.
Este important sa notati tot ceea ce doriti sa discutati cu terapeutul la următoarea sedinta, in acest fel nu uitati nimic din ce ar putea fi important de discutat in cadrul următoarei sedinte.
Notati gândurile pe care le aveti, sentimente si comportamente.

Cum stiu daca terapia functioneaza?

Multi clienti observă o scădere a simptomelor în decurs de câteva săptămâni de la începerea sedintelor de terapie, sau chiar mai devreme, în cazul în care acestea au fost respectate cu fidelitate si clientii au participat la sesiuni cu regularitate.

Pe langa participarea la sedintele de terapie, imbunătătirea si functionarea terapiei se observa si are un mai mare impact asupra clientului daca acesta aplica in viata de zi cu zi ceea ce ii cere terapeutul, ( intre sedintele de terapie) de la temele de casa pana la experimentele comportamentale si formulele pentru restructurare cognitivă pe care le primeste clientul.

De ce sa alegi terapia cognitiv comportamentala? Si cum ajută terapeutii cognitiv comportamental clientii să devină proprii lor terapeuti?

La fiecare sesiune de terapie, terapeutii TCC ajută clientii cu problemele specifice pe care le-au intampinat in timpul săptămânii sau cu problemele cu care se asteapta sa se confrunte in saptamana curenta.

Apoi colectează date pentru a identifica ideile, gândurile si comportamentele care au interferat cu capacitatea clientilor de a rezolva singuri problemele.
Terapeutii TCC implica activ clientii in a decide cu ce vor incepe sa lucreze prima data ( problema care creeaza stres are întâietate ).
Impreuna ei dezvolta "un plan de actiune", sau teme de casa ( pe care le realizează intre sedinte) pentru a implementa solutii la problemele întâmpinate sau de a face schimbării in gândire si in modul in care actionează.

Acest proces implica activ si direct clientul in propriul tratament, ei incep sa constientizeze ca pentru a te face bine e necesar sa faci mici schimbări zilnice si constante in modul de gândire, in comportament si in modul in care reactionează zi de zi.

Cand terapeutul si clientul decid sa încheie terapia, clientii sunt capabili sa folosească abilitătile si instrumentele pe care le-au invatat in terapie in viata lor de zi cu zi.

 Informatii terapia cognitiv comportamentala www.beckinstitute.org 

CV

Facultatea de Psihologie

Master si formare psihologie clinica, consiliere si psihoterapie cognitiv - comportamentala

Poze

Harta

Specialitati psihologice atestate

  • Consiliere psihologica cognitiva si comportamentala
  • Psihologia muncii si organizationala
  • Psihologie clinica
  • Psihoterapii cognitive si comportamentale

Servicii psihologice oferite

  • Consiliere psihologica
  • Consiliere psihologica privind orientarea in cariera si dezvoltarea profesionala
  • Interventie psihoterapeutica in mutismul selectiv
  • Interventie psihoterapeutica in probleme de cuplu
  • Interventie psihoterapeutica in teama de spatii publice, atac de panica,
  • Interventie psihoterapeutica in ticuri
  • Interventie psihoterapeutica in trichotilomanie
  • Interventie psihoterapeutica in tulburarea de conduita
  • Interventie psihoterapeutica in tulburarea de somatizare
  • Interventie psihoterapeutica in tulburarea dismorfica corporala
  • Interventie psihoterapeutica in tulburarea opozitionismul provocator
  • Logoterapie in tulburarile de comunicare
  • Practica pentru studentii facultatilor de psihologie
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in anxietate
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in anxietatea de separare
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in fobii (frica de animale, spatii inchise-deschise, inaltime etc.)
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in hipocondrie
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburari de alimentatie
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburari de atasament
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile afective: depresie, tulburarea bipolara
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile cognitive
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile de adaptare
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile de anxietate
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile de personalitate
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile de somn: insomnie, hipersomnie, cosmar, teroare de somn, somnambulism
  • Psihoterapie - Interventie psihoterapeutica in tulburarile somatoforme
  • Psihoterapie suportiva
  • Psihoterapie, asistenta si consultanta psihologica
  • Psihoterapie/ consiliere online (via skype)

Limba in care sunt oferite serviciile

  • Engleza
  • Romana

Public tinta

  • Adolescenti
  • Adulti
  • Batrani
  • Copii

Tip terapie

  • Cuplu
  • Familie
  • Grup
  • Individual
Feedback